Medlemskap som förenklar inköp
Ett medlemskap i Sinfra ger tillgång till kvalitetssäkrade ramavtal och inköpsresurser med stort fokus på hållbarhet.
Vem kan bli medlem?
Till medlem antages verksamheter eller förvaltningar som uppfyller en eller flera av följande kriterier samt att den part som avses är beställare av teknisk utrustning eller tjänster avsedda för egna anläggningar:
huvudsaklig uppgift att producera och/eller distribuera energi och/eller vatten till kunder
huvudsaklig uppgift att tillgodose infrastruktur för stadsnät
huvudsaklig uppgift att bedriva hamnverksamhet
huvudsaklig uppgift att bedriva verksamhet inom avfall och återvinning
Hur blir man medlem?
För att bli medlem hos Sinfra fyller man i ett digitalt ansökningsformulär. Ett medlemskap hos Sinfra går snabbt att få och vid inträdet betalas en insats, som återlämnas vid eventuellt utträde ur föreningen.
Medlemskapet gäller från och med den dag medlemsinsatsen inkommit till Sinfra. Företag och verksamheter inom samma koncern som ett befintligt medlemsbolag behöver inte betala någon insats. Däremot behöver en ansökan alltid göras via hemsidan.
Medlemsportalen
Efter beviljat medlemskap kan du skapa ett konto i Medlemsportalen. Användarkontot är personligt och ett medlemsbolag kan ha obegränsat antal konton.
I Medlemsportalen får du tillgång till alla Sinfras ramavtal. Där finns också både avropsstatistik, rapporter från leverantörsrevisioner och annan information riktat till Sinfras medlemmar.
Medlemsmöten
Är ni medlemmar eller vill bli medlemmar och är intresserade av en introduktion till Sinfra samt hur ni kommer igång med att avropa? Boka ett möte med någon av våra upphandlare för dig och din organisation.