Ramavtalsleverantör hos Sinfra

Att vara ramavtalsleverantör hos Sinfra medför en unik möjlighet att nå ut till en stor del av Sveriges verksamheter inom samhällsinfrastruktur.

En kvalitetsstämpel

Sinfra har ramavtal med en mängd leverantörer inom olika branscher och verksamheter. Vi har inget krav på storlek eller antal anställda, men däremot ställer vi höga krav gällande hållbarhet och kvalitet. Att våra medlemmar ska känna en trygghet i att avropa från våra ramavtal är grundläggande för oss och därför är det också en kvalitetsstämpel för en leverantör att ha ett ramavtal med Sinfra.

För att bli leverantör behöver ni vara med och lämna anbud i någon av våra upphandlingar som sker enligt LUF eller LOU. 

I vår upphandlingskalender ges en överblick av pågående och planerade upphandlingar. Det är ett bra verktyg för att se om det finns upphandlingar som kan bli aktuella för din verksamhet inom kort.

Fördelar med att vara ramavtalsleverantör hos Sinfra

  • Direkt tillgång till en köpstark marknad
    Nå Sinfras drygt 600 medlemmar utan att delta i separata upphandlingar.

  • Stärkt trovärdighet
    Din roll som godkänd leverantör signalerar kvalitet, hållbarhet och affärsmässighet.

  • Möjlighet att bidra till hållbar omställning
    Leverantörernas egna hållbarhetsarbete får ökat fokus för att leva upp till de höga krav som Sinfra ställer inom området

Upphandlingsprocessen

Sinfras upphandlingsprocess utgår från medlemsbehovet och den input vi får in av medlemmarna. Med detta som utgångspunkt påbörjas processen där vi i första skedet genom samverkan med medlemmarna samlar in underlag och expertis för upphandlingen samt analyserar marknaden för det efterfrågade behovet.

Utannonsering av upphandlingen sker via upphandlingsverktyget Mercell TendSign där vi bjuder in leverantörer att lämna intresse samt genomgå en leverantörskvalificering för att i nästa steg erbjudas möjligheten att lämna anbud.

Utvärdering av anbud sker utifrån ett hållbarhetsperspektiv där både miljöaspekter och kvalitet utgör en stor del av utvärderingskriterierna.

Slutligen tilldelas ramavtal till en eller flera leverantörer utan inbördes rangordning.

Hållbara upphandlingar

För Sinfra är hållbarhet grunden i allt vi gör. Syftet med vår verksamhet är att förse våra medlemmar med produkter och tjänster via ramavtal med ramavtalsleverantörer som är upphandlade utifrån ett hållbarhets-perspektiv.

Vår strävan är att alltid tillhandahålla de bästa, mest hållbara produkterna och tjänsterna, både ur tekniskt, miljömässigt, ekonomiskt samt ur ett CSR-perspektiv.

Sinfra är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Vårt interna ledningssystem är integrerat och omfattar förutom vår miljöcertifiering även annan styrning av organisationen i linje med Sinfras roll och uppdrag.