Upphandlingskalender
Till grund för upphandlingskalendern är de medlemsmöten och -dialoger, som vi har löpande under året och där vi tar reda på medlemmarnas behov och önskemål. Vi genomför också en omvärldsanalys för att se vad som är på gång inom branschen och vad som kan bli aktuellt att handla upp framöver.
Som medlem hos Sinfra är du alltid välkommen att kontakta oss och diskutera dina tankar och idéer kring framtida upphandlingar.
Område:
Status:
DIS: SCADA, DCS och NIS med tillhörande komponenter, system och tjänster
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Ett Dynamiskt inköpssystem (DIS) inom områdena SCADA, DCS, NIS, Systemintegratör, Kommunikation samt Hårdvara. Ett DIS innebär att leverantörer löpande kan kvalificera sig till systemet och specifika upphandlingar skickas sedan ut till de kvalificerade leverantörerna. DISet är öppet för ansökningar till och med 2032-08-31.
Ansökan skickas in via https://opic.com/id/afkptgwqtp
DIS: Solceller och Energilager
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Ett Dynamiskt inköpssystem (DIS) inom områdena Solceller (totalentreprenad, konsulttjänster samt produkter) och energilager (totalentreprenad, konsulttjänster och balanstjänster). Inom DISet kan våra medlemmar göra separata upphandlingar för mindre/medelstora solcellsanläggningar upp till solcellsparker. Det är även möjligt att upphandla energilager och balanstjänster. DISet är öppet för ansökningar till och med 2032-11-30.
Ansökan skickas in via https://opic.com/id/afptqyfsac
Demontering och omhändertagande av eldistributionsutrustning
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Detta verksamhetsår kommer vi att upphandla Demontering och omhändertagande av eldistributionsutrustning.
Vi mottar gärna all input som vi kan få.
Managementkonsulter
Mail: jessica.lindqvist@sinfra.se
En förnyelseupphandling av Managementkonsulter
Kommunikation och IoT sensorer
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Detta verksamhetsår kommer vi att upphandla Kommunikation och IoT sensorer.
Vi mottar gärna all input som vi kan få.
Vattenmätare
Mail: nathalie.suares@sinfra.se
FÖRNYELSEUPPHANDLING: Upphandlingen kommer omfatta leveranser av vattenmätare
Nödvattenutrustning
Mail: nathalie.suares@sinfra.se
NY UPPHANDLING: Upphandlingen avser nödvattenutrustning såsom rostfria tankar med tillhörande utrustning, plasttankar inklusive tillhörande utrustning och övrig nödvatten- och reservvattenutrustning.
Startdatumet är preliminärt, inkom gärna med input.
Legoblock
Mail: musa.bargabriel@sinfra.se
NY UPPHANDLING. Upphandlingen kommer omfatta legoblock med tillbehör och övriga tjänster.
Materialprovning och besiktning
Mail: nabaz.dalshad@sinfra.se
Upphandlingen omfattar utförande av tjänster som exempelvis röntgen, ultraljudprovning, tjockleksmätning samt besiktning av tex trycksatta och bärande konstruktioner, stålkonstruktioner mm.
Lagerhallar
Mail: musa.bargabriel@sinfra.se
NY UPPHANDLING. Upphandlingen kommer omfatta lagerhallar med tillbehör och övriga tjänster.
VA-material
Mail: nathalie.suares@sinfra.se
FÖRNYELSEUPPHANDLING: Upphandlingen kommer omfatta leveranser av VA-material under följande kategorier:
– Kategori 1: Tryckrör och tillbehör
– Kategori 2: Självfallsledningar och avlopp
– Kategori 3: Brunnar och betäckningar
– Kategori 4: Armaturer och ventiler
– Kategori 5: Vägtrummor och dränering
– Kategori 6: Tankar, avskiljare och enskilt avlopp
– Kategori 7: Översvämningsutrustning (Ny kategori)
Frekvensomriktare och motorer för lågspänning
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Förnyelse
Omhändertagande av slam
Mail: nathalie.suares@sinfra.se
Kommande upphandling. Input önskas.
Kontakta gärna ansvarig upphandlare.
System för övervakning, styrning och optimering av produktion, fjärrvärmenät- och centraler
Mail: nabaz.dalshad@sinfra.se
Upphandlingen avser olika fristående system för övervakning, styrning och optimering av produktion, fjärrvärmenät och fjärrvärmecentraler i primära fjärrvärmesystem.
Trafikavstängningar
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Förnyelse
Laddstationer
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Tanken är att de två tidigare ramavtalsområdena inom laddstationer nu ska bli ett.
Pumpar
Mail: nathalie.suares@sinfra.se
FÖRNYELSEUPPHANDLING:
Ledningsvisning
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Förnyelse
Bemanningstjänster
Mail: jessica.lindqvist@sinfra.se
Förnyelseupphandling av Bemanningstjänster.
Flödesmätare
Mail: nathalie.suares@sinfra.se
FÖRNYELSEUPPHANDLING:
Kalkprodukter
Mail: nathalie.suares@sinfra.se
FÖRNYELSEUPPHANDLING:
Konsulter inom anläggningsinformation och dokumentation
Mail: jessica.lindqvist@sinfra.se
Förnyelseupphandling av konsulter inom anläggningsinformation och dokumentation.
Elmätare kat 1-5
Mail: sophia.rojning@sinfra.se
Förnyelse
Upphandlingsprocessens steg
Förstudie
Omfattningen av det som ska handlas upp fastställs. Information om produkten/tjänsten samlas in från medlemmarna och genom en marknadsundersökning hittas potentiella leverantörer, utbud och prisbild.
Leverantörskvalificering
Annonsering sker via Mercell TendSign och TED (EU:s databas för offentliga upphandlingar). Potentiella anbudsgivare ges möjlighet till intresseanmälan och en kontroll av intressenter genomförs utifrån specifika krav.
Anbudslämning
Kvalificerade anbudsgivare får ta del av upphandlingsdokumenten med samtliga krav och villkor och ges möjlighet att lämna anbud.
Anbudsutvärdering
Upphandlarna genomför en utvärdering av inkomna anbud utifrån ställda krav och utvärderingskriterier.
Avtalsspärr
Tidsfrist på 10 dagar från att underrättelsen om tilldelningsbeslut har skickats ut. Under denna tid finns det möjlighet för anbudsgivarna att ansöka om överprövning.