Nu söker vi på Sinfra en administrativ koordinator!

Är du en person som drivs av att vara kontorets nyckelspelare där du genom ditt stöd och din service underlättar dina kollegors vardag? Har du tidigare arbetat i exempelvis kundtjänst, reception eller administration och letar efter en möjlighet att få ta ett större ansvar i en mindre organisation? Då har du här chansen att få arbeta med oss!

Om tjänsten

Sinfra står för Svensk Inköpscentral för Infrastruktur ekonomisk förening och vi är en nationell inköpscentral som arbetar för sina medlemmar där de sköter hållbara upphandlingar av produkter, tjänster och system för försörjningssektorn (energi och VA). År 2015 erhöll pris pris som Årets Hållbara Upphandlare av Konkurrensverket.

På kontoret i Stockholm arbetar i dagsläget 7 medarbetare men kommer inom kort att vara 10. Tillsammans har de skapat en arbetsplats med trevlig stämning och mycket driv. Då deras nuvarande administrativa koordinator fått en ny intern roll söker vi nu hennes ersättare.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos oss. Uppdraget är långsiktigt och kommer att vara på heltid.

Arbetsuppgifter

I rollen som administrativ koordinator kommer du att vara ett administrativt stöd för bland annat VD, upphandlingsteamet, medlemskommunikation och ekonomienheten. Tjänsten är en samordnande roll där du kommer att ha kontakt med såväl kollegor som leverantörer, medlemmar och samarbetspartners.

Du kommer till exempel att:

  • Ge intern support och ansvara för att teknik, telefoni osv flyter på
  • Skriva protokoll och kallelser
  • Hantera och boka event, både internt och externt
  • Hantera interna avtal och vara kontaktperson angående ramavtalen
  • Ansvara för inköp till kontoret
  • Viss fakturahantering

Då du kommer vara spindeln i nätet som ser till så att dina kollegors arbetsdag fungerar kommer du att hantera fler uppgifter än ovan och många uppgifter kommer att komma ad-hoc.

Du kommer inledningsvis att få en introduktion för att på bästa sätt lära känna företaget, dina nya kollegor och dina arbetsuppgifter.

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av att arbeta i en supporterande roll, exempelvis inom administration, kundtjänst eller reception
  • Har en grundförståelse i Office-paketet
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, men det är inget krav. Vi kommer i denna rekrytering istället att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi tror att du är en person som har ett eget driv, stort engagemang och har lätt för att samarbete. Det är även viktigt att du är en doer som inte räds att hugga tag det behövs och som kan ta egna initiativ. Vidare beskriver du dig själv som en ansvarsfull, prestigelös och strukturerad person som har god förmåga att prioritera det för stunden viktigaste.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Placering: Kungsbroplan, Centrala Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök här via denna länk, klicka här. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mailto:stn01@academicwork.seunder kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.